30 دسامبر 2019 - 3:07
بازدید 900
پ
پ

آیات پرتکرار رهبری در یک سال اخیر

تصویر مرتبط

آیه دوم: سوره‌ی نساء ۷۶، مبارزه مؤمنان در راه خدا
«الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا أَولِیاءَ الشَّیطانِ، إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا.»
ترجمه:
کسانی که ایمان واقعی دارند، در راه خدا می‌جنگند و کسانی که بی‌دین‌اند، در راه طاغوت می‌جنگند. با یاران شیطان بجنگید که پیروزی از آنِ شماست، چون که نقشه شیطان نقش‌برآب است.

رهبر معظّم انقلاب با تمسک به آیه‌ی ۷۶ سوره‌ی مبارکه نساء به نیاز مسلمین به قرآن اشاره نموده و می‌فرمایند: «عزیزان من! ما احتیاج داریم به قرآن؛ این قرآن نیاز امروز ما است؛ نه فقط ما ملّت ایران، جامعه‌ی اسلامی بلکه جامعه‌ی بشری، امروز واقعاً به قرآن نیاز دارند.» ایشان با درک پیام آیه پیشروی حق را منوط به مبارزه همیشگی با اهل باطل و دشمنان دانسته‌اند، و در مقابله با کسانی که جنگ و پیکار را ضد انسانی و در تقابل با تمدن اسلامی می‌دانند به هدف مبارزه متذکر میشوند که: «در تمدن اسلامی جنگ هم هست اما در جهت اهداف الهی.» بر خلاف «طواغیت عالم (که) برای هوای نفْس، قدرت‌طلبی‌ و اشاعه‌ی فساد می‌جنگند.»

«توقع دشمن از ما، دست ‌برداشتن از حرکت توحیدی و پیروی از اوست.» اما نباید به این توقع تن داد و باید دانست که «کید دشمن ضعیف است؛ اما ما نباید غافل بشویم،» که اگر خدای ناکرده غفلت کردیم، «کیدِ ضعیف دشمن مؤثر واقع می‌شود.» اینکه آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه تاکنون نتوانسته‌اند هیچ غلطی علیه جمهوری اسلامی بکنند،  حاکی از تمسک جمهوری اسلامی به دستور قرآن است. «قرآن است که با استکبار مخالفت میکند، قرآن است که با ظلم صریحاً مخالفت میکند، قرآن است که با کفر بالله صریحاً مقابله میکند، قرآن است که با طغیان و طاغوت با قدرت مقابله میکند: اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا اَولِیاءَ الشَّیطان؛ این لحن قرآن چه قوی است! اینها همین گرفتاری‌های امروز بشر است. اینهایی که می‌بینید عربده میکشند در موضع ریاست جمهوری فلان کشور یا پادشاهی فلان کشور علیه ملّتها، علیه مردم، علیه صلح، علیه آرامش، علیه ثبات حکومتها و کشورها، همانهایی هستند که قرآن بر سر آنها داد کشیده؛ این را باید مردم بفهمند.»

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.