ثروت کلان پسران خامنه‌ای!
25 فوریه 2022 - 2:06
بازدید 426
پ
پ

شبهه

 

آقای خامنه‌ای و فرزندانش، آنقدر ساده‌زیست زندگی می‌کنند که مجتبی خامنه‌ای، پسر علی خامنه‌ای، ناچار است اسب‌های ناقابلش را با هواپیما جابجا کند! از مسئله اعتیاد رهبر ایران که دیگر بگذریم!


پاسخ اجمالی

 

یکی از حملات دشمنان ما در جنگ نرمی که علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته‌اند، همین تخریب و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه مسئولین عالی رتبه نظام است که با هدف ایجاد بی‌اعتمادی، دلزدگی و چند دستگی در بین مردم انجام می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) چهار پسر دارند که همگی آن‌ها از جمله طلبه‌های ساده‌زیست شهر قم بوده و هیچ گونه پست دولتی و اقتصادی ندارند. عکس‌های موجود از آنان و نیز شهادت افراد مرتبط با آن‌ها، همگی دلالت بر زندگی بسیار معمولی این خانواده داشته و خلاف شبهه مذکور را اثبات می‌کنند.


پاسخ تفصیلی

 

همانطور که ذکر شد، مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) چهار پسر دارند که نام‌های آنان به ترتیب چنین است: سید مصطفی، سید مجتبی، سید مسعود و سید میثم. همگی این چهار پسر از طلاب علوم حوزوی بوده و به خواست رهبر انقلاب و نیز به خواست خودشان، هیچ فعالیتی در امور دولتی ندارند؛ بلکه تمام فعالیت‌های آن‌ها در همان امور مخصوص به دروس طلبگی _از جمله تحصیل و تدریس_ خلاصه شده است.
پسران مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) حتی در امور بیت رهبری نیز مسئولیتی نداشته و فقط در نشر آثار ایشان همکاری می‌کنند. همین مسئله باعث شده درآمد و زندگی آن‌ها بسیار معمولی و یا حتی پایین‌تر از حد اقشار مختلف جامعه باشد.
متن زیر، از حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد مروی» نقل شده که از نوجوانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) آشنایی داشته و حدود سه دهه، معاون ارتباطات دفتر ایشان بوده‌اند:
«این‌ها حقیقتاً درس مى‌خوانند. خوب هم درس مى‌خوانند. من با این‌ها مأنوسم، این توفیق را دارم. اُنسى دارم، نشست داریم، گعده داریم، صحبت مى‌کنیم، یک بار ندیده‌ام که این‌ها راجع به پولى، امکاناتى و چیزهاى از این قبیل صحبت بکنند. گویى افرادى معمولى هستند و پدرشان هم یک فرد معمولى است.
این خیلى ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالى به آن نشان داده نشود. این خیلى ارزشمند است . براى خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست؛ ولى هیچ اقبالى ما نمى‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!
قطعاً خود آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌هاشان در کارهاى اقتصادى باشند، قطعاً این را آقا نمى‌پسندند. خود این‌ها هم هیچ رغبتى و هیچ اقبالى ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالى به این چیزها ندارند…
فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایى که نسبت به مردم و نسبت به زندگى طلاب و نسبت به قضایاى دیگر دارند، همان دغدغه‌هایى است که خود آقا دارند. این که آن‌ها براى خودشان دنبال آینده‌اى باشند، زندگى، مال، منال، پول، پس انداز اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع مى‌شدم. چون خیلى با این‌ها مأنوسم. من چنین چیزى واقعاً در این‌ها ندیده‌ام.
آقا مصطفى، آقازاده بزرگ آقا، همان سال اول ازدواجشان که طلبه قم بودند _الان هم قم هستند_ خانه‌اى اجاره کرده بودند و مستأجر بودند _الان هم مستأجرند_ ما را یک روز براى ناهار دعوت کردند. ما رفتیم منزل ایشان. یک سال از ازدواج ایشان نگذشته بود ، ماه‌هاى اول ازدواج ایشان بود. ما هم یک گلدان معمولى خریدیم و رفتیم که دست خالى نرویم. من واقعاً تعجب کردم که آیا این خانه، خانه یک تازه داماد است؟! حالا نه خانه فرزند رهبر انقلاب و مقام اول کشور، حتّى خانه یک تازه داماد هم این نیست. یعنى یک خانه تازه داماد، بالاخره یک زرق و برقى دارد. تا مدت‌ها این زرق و برق خانه تازه داماد و خانه تازه عروس هست. من توى خانه این‌ها، واقعاً همان زرق و برق معمولى یک تازه داماد و یک تازه عروس را ندیدم.
بسیار زندگى معمولى، دو تا فرش ماشینى، آن هم نه سه در چهار، چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌کردم. حواسم بود و تا آنجا که مى‌توانستم، رصد مى‌کردم اوضاع و احوال خانه را. دو تا فرش شش مترى انداخته بودند، دور خانه هم موکت بود و دو سه تا پشتى ابرى معمولى، نه مبلمانى، نه زرق و برقى! زندگى ساده و خوبى در آقازاده‌هاى ایشان سراغ داریم.
آقازاده‌ها در دفتر مسئولیتى ندارند. فقط در نشر آثار همکارى دارند؛ والاّ هیچ کدام از آقازاده‌ها مسئولیتى ندارند. جایى هم مشغول نیستند. ممحّض در درس و کار طلبگى هستند. درس می‌خوانند و انصافاً هم درسشان خیلى خوب است. خیلى خوب پیشرفت کرده‌اند. خود آقا مصطفى که الآن سطوح عالیه را در قم تدریس می‌کنند. ایشان مکاسب و کفایه در قم تدریس مى‌کنند.» (گزارش خواندنى از زندگى رهبر انقلاب و فرزندان،سایت آینده، ۱۳۸۸/ ۴ / ۲۱)

باقی شبهات مربوط به این موضوعات نیز همین قدر بی‌اساس بوده و با همان هدف بدبینی و بی‌اعتمادی مردم بیان شده‌اند.

 


برگرفته از: https://www.porseman.com/!111014

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “ثروت کلان پسران خامنه‌ای!”
  1. سلام
    تو این شبهه تمرکز ویژه ای روی آسید مجتبی دارند و دوجانبه میزنن
    از یه طرف رهبری رو از طرف دیگه آقای حداد عادل رو
    و جالب اینکه نگاه میکنی از یه جا خط میگیرن و پمپاژ میشه تو جامعه

    اینکه از کجا نشأت میگیره جای تعجب نداره ولی اینکه اون منشأ چقدر بین مردم جا گرفته و اینطور منتشر میشه محل تأمله و میطلبه که رصد و اقدامی صورت بگیره

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.