پ
پ

مرحوم آیت الله مهدوی کنی (رحمة الله علیه) در رابطه با امام خامنه ای (مد ظله العالی) چنین عنوان کردند:
《بعد از امام من حیث المجموع ،چه از نظر اجتهادی که توأم با رهبری است _ نه اجتهاد مطلق_ و چه از نظر اداره کشور در بحران های مختلف ،ما مثل ایشان سراغ نداریم .خداوند ایشان را تا ۱۲۰ سال نگه دارد .
من خودم این جور باور دارم و از روی عقیده حرف میزنم، نه از روی مصلحت اندیشی. چه در زمانی که بنا شد ایشان رئیس جمهور باشند و بنده نخست وزیر ،چه بعد از رحلت امام(ره) که ایشان رهبر شدند، در این ۲۴ سال ، من واقعاً به عقیده خودم عمل کرده و روی عقیده ام ایستاده ام و در تمام این نوساناتی که واقع شد و با تمام مشکلاتی که بود، اعتقادم این بود که رهبری ایشان منحصر به فرد است است و ایشان خوب می توانند مملکت را اداره کنند و باید ایشان را تایید کرد ، لذا در همه این بحران ها و بالا و پایین رفتن ها و با همه نوسانات، اعتقاد من این است که باید ایشان را تایید کرد .
اصلح ایشان است و ما صالحش را هم پیدا نکردیم چه رسد به اصلح. من معتقدم ایشان هم از نظر مدیریت و هم از نظر تقوا در جایگاه رفیعی است، چون ما به عنوان نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف درباره رهبر بحث می‌کنیم . من معتقدم این تقدس را باید حفظ کرد و صرف اینکه ایشان حاکم هستند و رئیس و رهبر، کافی نیست . آنچه که در نظام ولایی و اسلامی ما می تواند کارساز باشد، این اعتقاد است که ولایت فقیه، نیابت از جانب ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است .
من در ایشان تقوا و عدالت و مردم‌ داری و زهد را می‌بینم. ایشان تمامی خصوصیاتی را که یک فقیه نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید داشته باشند دارد .》
منبع: کتاب ماه در آینه ، صفحه ۲۰؛ به نقل از آیت الله محمدرضا مهدوی کنی(رحمه الله علیه)

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.