پ
پ

موسی(ع) به خضر(ع) گفت: می‌خواهم پیش شما شاگردی کنم. خضر فرمود: اگر می‌خواهی با من بیایی، سؤال نکن (کهف/۷۰) رفتند در کشتی نشستند، خضر شروع کرد به سوراخ‌کردن کشتی و موسی اعتراض کرد…بعضی‌ها اینجا می‌گویند: «خضر داشت ظلم می‌کرد، درحالی‌که باید عدالت داشته باشد و الا ولایت ندارد!» در پاسخ می‌گوییم: مصداق عدالت را چه کسی باید مشخص کند؟ اگر تشخیص ولیّ خدا، در مصداقِ عدالت با تشخیص شما تفاوت داشت، تکلیف چیست؟!
اگر قدرت تحلیل نداشته باشی و نتوانی حکمت اوامر امام‌زمان(ع) را بفهمی، حضرت به‌جای اینکه جهان را اداره کند باید مدام برایت توضیح بدهد! باید قدرت تحلیل داشته باشی تا مثل موسی(ع) با خضر(ع) برخورد نکنی و به قضاوت‌ها و دستورهای امام‌زمان(ع) ایراد نگیری.
ممکن است امام‌زمان(ع) در یک مسئله‌ای، داوری کند و شما دلیل درست‌بودنِ داوری حضرت را نفهمی. لذا باید آمادگی روحی‌ داشته باشی تا امر مولایت را بپذیری.(علیرضا پناهیان- هیئت ثارالله قم – ۹۷.۱۱.۱۹). [ با این تبیین که ضمن تقویت قدرت تحلیل، مطیع امر ولی باشیم، هرچند متوجه حکمت آن نباشیم. چرا که ولایت مداری، در سایه فرمانبرداری محض از ولی امر تجلی پیدا می‌کند.]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.