19 آوریل 2019 - 13:59
بازدید 828
پ
پ

سلسله‌ى انبيا، پاكترين و مقدّسترين و نورانيترين انسانهاى تمام تاريخ بوده‌اند. در ميان انسانهاى پاك و انسانهاى والا كه داراى روح عرشى و خدايى هستند، وجود مقدّس خاتم‌الانبيا محمّدمصطفى (صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم) سرآمد همه و خاندان پاك و اهل بيت مطهّر او – كه قرآن، ناطق به اين طهارت و پاكيزگى و آراستگى است – در شمار برترين و بالاترين انسانهاى پاك و مطهّر و نورانى در همهى تاريخند. زنى مثل فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌عليها) در همهى تاريخ، كيست؟! انسانى مثل علىّ مرتضى در سرتاسر تاريخ بشريت، كجا نشان داده مى‌شود؟! سلسله‌ى اهل بيت نبىّ‌اكرم در طول تاريخ، خورشيدهاى فروزانى بوده‌اند كه در معنا توانسته‌اند بشريت روى زمين را با عالم غيب و با عرش الهى، متّصل كنند: «السبب المتصل بين الارض و السماء». (اقبال الاعمال، ص۲۹۷ و مفاتیح الجنان، دعای ندبه)
خاندان پيغمبر، معدن علم، معدن اخلاق نيكو، معدن ايثار و فداكارى، معدن صدق و صفا و راستى، منبع همة نيكيها و زيباييها و درخشندگيهاى وجود آدمى در هر عصر و عهدى بوده‌اند؛ هريك چنين خورشيد فروزانى بوده‌اند.
يكى از آن خورشيدهاى فروزان، به فضل و كمك پروردگار و به ارادة الهى، امروز در زمان ما به عنوان بقيةاللَّه فى ارضه، به‌عنوان حجةاللَّه على عباده، به‌عنوان صاحب زمان و ولىّ مطلق الهى در روى زمين وجود دارد. بركات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر مى‌رسد. امروز هم انسانيت با همة ضعفها، گمراهيها و گرفتاريهايش از انوار تابناك اين خورشيد معنوى و الهى كه بازماندة اهلبيت است، استفاده مى‌كند.(بيانات در جشن بزرگ منتظران ظهور در روز ولادت حضرت مهدى(عج) ۰۳/۰۹/۱۳۷۸)

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.