05 نوامبر 2019 - 15:13
بازدید 2794
پ
پ

ادامه شبهه ۶: در راه این انقلاب، خون های فراوان داده و سختی های زیادی کشیده شده است؛ اما آیا جمهوری اسلامی توانسته برای ما مردم کاری کند؟ آیا واقعا وضع مردم از دوران پهلوی بهتر شده است؟ حکومت جمهوری اسلامی بهتر است یا حکومت پهلوی؟

۴. وضعیت بهداشت


?وضعیت بهداشت، درمان و سلامت، یکی از شاخص های مهم برای سنجش میزان توسعه یافتگی و رفاه مردم است که براساس آمارهای رسمی، بخش بزرگی از شهرها و روستاهای کشور درآستانه ی انقلاب اسلامی، محروم از پزشک و امکانات بهداشتی بودند. از آغاز انقلاب اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باهدف حفظ، تامین و ارتقاء سلامت مردم جامعه، اقدام به تامین نیروی انسانی ورزیده(افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی)، تاسیس مراکز درمانی و ساخت بیمارستان ها، ارتقاء سطح کیفیت تجهیزات پزشکی ونیز افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری ها و روش های پیشگیری از آنها، اقدام کرد به گونه ای که اکنون ،سالانه، بسیاری از مردم جهان به منظور درمان و استفاده از پزشکان ایرانی، به کشورمان سفر می کنند.

حکومت جمهوری اسلامی یا حکومت پهلوی؟
حکومت جمهوری اسلامی یا حکومت پهلوی؟

۵. مقایسه بهره برداری از خطوط ریلی


?اگرچه درکشور ما نسبت به قبل از انقلاب اسلامی توجه بیشتری نسبت به حمل و نقل ریلی صورت گرفته اما پیشرفت حاصل شده درمقایسه باآنچه که باید سرمایه گذاری می شد، فاصله ای بسیار طولانی دارد.

پیشرفت و توسعه هرسازمانی درگرو آشنایی با علوم روز دنیا و بهره گیری صحیح از آنهاست. دراین زمینه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بعنوان طلایه دار این موضوع، همواره سعی درتعریف و انجام پروژه هایی داشته که علاوه برآنکه در مرز دانش قرار گرفته اند، بیشترین کارآیی را برای کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

میزان تأثیر رأی مردم در جمهوری اسلامی

چرا دین باید در سیاست دخالت داشته باشد؟

۶. وضعیت اقتصادی جامعه


?مردم می پرسند چرا قبل از انقلاب اسلامی شاهد ارزانی کالاها و پس از انقلاب اسلامی شاهد گرانی هستیم؟


?قبل از انقلاب اسلامی، تعرفه های گمرکی از سوی دولت، نسبت به کالاهای وارداتی خارجی بسیارپایین بود و درنتیجه تولید داخلی رونق چندانی نداشت و وابستگی اقتصادی شدیدی داشتیم اما پس از انقلاب اسلامی، افزایش این تعرفه ها بنابر سیاست افزایش ارزش تولیدات داخلی و کاهش واردات بمنظور افزایش قدرت در این عرصه(تولید)، شاهد گرانی هایی هستیم که درواقع قیمت واقعی کالاهاست و حمایت از تولیدکننده داخلی نیز درنهایت، تامین منافع مصرف کننده داخلی را به همراه دارد.


?این مسئله ازجهت قدرت خرید اکثریت افراد جامعه نیز قابل تأمل است. طبق آمار، قدرت معیشتی مردم(خصوصا مشاغل آزاد)، پس از انقلاب اسلامی، بسیار افزایش یافت لکن بنابه دلایلی ازجمله تغییر الگوی زندگی (در خوراک، پوشاک، مسکن و لوازم منزل)، و به تبع آن افزایش سطح انتظارات از زندگی، گاهی ابراز نارضایتی و احساس محرومیت دربین مردم دیده میشود.

مخاطب فهیم با دقت در این مطلب و مطالعه بیشتر در این زمینه میتواند به راحتی قضاوت کند که: حکومت جمهوری اسلامی یا حکومت پهلوی؟ کدام‌یک توانسته اند رفاه و راحتی بیشتری برای مردم به ارمغان بیاورند؟

☑️ در پایان یادآور می شویم که به لطف پروردگار، علیرغم مشکلات متعدد و موانع ،که در بحث های گذشته ذکر شد، جمهوری اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته و نگاه منصفانه به آمارهای دقیق درعرصه های مختلف، پاسخگوی اینگونه شبهات است.

برگرفته از سایت:
www.basirat.com

برای مطالعه بیشتر:

مقایسه عملکرد نظام اسلامی و رژیم پهلوی

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “حکومت جمهوری اسلامی یا حکومت پهلوی؟(۲)”
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.